pátek 1. května 2015

Trápne polonahý



Nedeľa, 24. augusta 2014


Uverejnil Neil Gaiman o 15:41


Už je to večnosť čo som naposledy pridal nový blog, stále som si len sľuboval, že naň niečo zavesím, ale potom vždy do toho niečo prišlo a zas som sa k tomu nedostal.

Takže, udialo sa mnoho vecí, odkedy som naposledy niečo uverejnil. (V Spojenom kráľovstve a v Spojených štátov mi v mäkkej väzbe vyšiel titul OCEÁN NA KONCI ULICE. V Amerike je ešte stále na zozname bestsellerov. Budem rád, ak si ju prečítate. Som na ňu veľmi hrdý. Bol som na turné s knihou THE TRUTH IS A CAVE IN THE BLACK MOUNTAINS s Eddiem Campbellom a sláčikovým kvartetom FourPlay a vypredali sme halu vo Warfielde a Carnegie Hall a halu v Barbicane a veľa nechýbalo a boli by sme vypredali aj Usher Hall v Edinburghu. Vyšiel mi aj jeden detský titul, CHU’S FIRST DAY AT SCHOOL. Pomáhal som Amande editovať jej knihu, a to celé tri dni predtým, než ju odovzdala, čo bolo úžasné a zároveň som odovzdal rukopis svojej ďalšej zbierky poviedok TRIGGER WARNING (aj keď poslednú poviedku knihy vlastne ešte stále iba dokončujem).




                               (V zákulisí CarnegieHall, s Maddy.)
V stredu som šiel na pár dní do Los Angeles na rôzne stretnutia. Dozvedel som sa, čo sa deje so seriálom AMERICKÍ BOHOVIA (všetko je na dobrej ceste). Vo filme bude hrať John Cameron Mitchell z filmu How to Talk to Girls At Parties (vyzerá to fakt to úžasne. Elle Fanningová bude hrať Zan, druhé dievča, ktoré Enn stretne na večierku. Príbeh pokračuje tam, kde sa poviedka končí a stále sa odohráva v roku 1977, v Croydone). Ostatné veci sú rovnako dobré. Videl som predpremiéru rockovej opery Psyche mojej dlhoročnej kamarátky Cindy Shapirovej (http://www.psycherockopera.com/) a fakt ma ohromila hudba aj scéna.

Kým ja som sa rozprával s rôznymi ľuďmi, moja manželka Amanda (mimochodom rocková hviezda, ktorá napísala knihu a vydala ju v novembri) pracovala na Bard College s režisérom a s nejakými mladými hercami.

Amandin mladší brat Karl, ktorého fakt zbožňovala, zomrel na ALS (Amyotrofická laterálna skleróza), keď mala okolo 25 rokov, takže keď ju Chris Anderson z TED-u vyzval urobiť ice-bucket challenge, výzvu prijala a natočila úžasné video:


A potom vo svojom videu vyzvala mňa.

Premýšľal som o tom. Bol som v Los Angeles (kde je veľký nedostatok vody). Chcel som vedieť, čo to je (ľudia mi poslali množstvo ice-bucket challenge videí a ja som si musel na Googli vyhľadať, o čo tam vlastne ide). Chcel som si to ujasniť, môžete teda prispieť a tiež splniť výzvu. Chcel som, aby to bolo pre mňa pamätné.

Amanda mi nasadila chrobáka do hlavy. Ona splnila svoju výzvu oblečená. A nie, akoby si ľudia mysleli, nahá alebo polonahá.

Zavolal som Allana Amata a Olgu Nunesovú, ktorí práve dokončili projekt Temple of Art Kickstarter, a súhlasili s tým, že ma v to popoludnie natočia na pláži.

A že prinesú Death (pozn. prekladateľa Smrť). Pretože ALS je smrteľná choroba. Tak som si zbalil svojho nového motýlika a vyrazil som.





(To sme my „ľadovej oblievačke“, okrem Best BoyCatMihosa, ktorý nás fotil.)

Strápnil som svoje dcéry. Karen prijala výzvu, no video neuverejnila (https://twitter.com/karengillan/status/503101560814321664) a George výzvu prijal tiež  a navyše ma nazval bastardom. (https://www.youtube.com/watch?v=mJYx2UtPTWc&feature=youtu.be).

Žádné komentáře:

Okomentovat