pátek 1. května 2015

V Jordánsku



Pondelok, 12. máj 2014

Uverejnil Neil Gaiman o 16:10

Dnes neskoro popoludní som pristál v Jordánsku. Práve som vo svojej hotelovej izbe. O šiestej ráno po mňa prídu na pick upe, lebo musím ísť do tábora pomôcť s rozdávaním chleba.
Odkedy sa začala vojna v Sýrii, viac ako dva a pol milióna ľudí ušlo z krajiny. Polovica z nich prišla do Jordánska. V Jordánsku žije vyše 6 miliónov ľudí, teda akoby v priebehu niekoľkých rokov prišlo 25 miliónov utečencov do Spojených štátov, alebo akoby 5 miliónov ľudí hľadalo útočisko v Spojenom kráľovstve. To  znamená, že tu u mnohých ľudí bývajú sýrske rodiny, a teda sú tu aj utečenecké tábory – drobné mestá dočasne postavené na púšti.
Pozval ma sem UNHCR - Úrad Vysokého komisára organizácie spojených národov pre utečencov – preto, aby som natočil pár krátkych filmov, porozprával niekoľko príbehov a napísal pár článkov, ktoré zachytávajú, čo sa deje v utečeneckých táboroch.
Vytvorili internetovú stránku (http://donate.unhcr.org/neilgaiman), aby ľudia videli, čo sa tam deje.
Pri balení som, samozrejme, na kopu vecí zabudol. A zakaždým, keď sa začínam na seba hnevať, že tu niečo nemám, spomeniem si na ľudí, ktorí sú tu a mohli si vziať na cestu tiež len pár vecí. Medzi nimi boli ich deti…

Žádné komentáře:

Okomentovat