pátek 1. května 2015

Vtedy v Tasmánii...


Pondelok, 13. októbra 2014


Uverejnil Neil Gaiman o 2:06



Mám malú zlatú sovu na chlopni mojej bundy a písmená B a e pod tým. Ľudia sa ma často pýtajú, čo to vlastne je. Vždy im odpovedám, že je z organizácie Bookend Trust a vysvetľujem im, že aj napriek názvu to nemá nič spoločné s čítaním. Je to charita týkajúca sa životného prostredia a ja som ich sponzorom.  Tá sova je tasmánskeho druhu a patrí medzi ohrozené druhy. 

Milujem Tasmániu.  Toto miesto naozaj neskutočne milujem a navštívil som ho prvýkrát s Georgom R R Martinom. Boli sme tu ako čestní hostia ANSFC (austrálska národná sci-fi konferencia), ktorá sa konala v Hobarte. Až pár rokov potom sa stala Tasmánia populárnym miestom pre výlety. 

Počas prvej návštevy som stretol ľudí, ktorí chceli založiť Bookend Trust. Keď sa ma spýtali, či chcem byť súčasťou tohto projektu, nadšene som súhlasil.

Vďaka členstvu v Bookend Trust som mal dokonca možnosť s Amandou kŕmiť tasmánskych diablov a ježkov.  (Oba ježkovia sa volali Eric. Mláďatá ježkov sa volajú šteniatka. To fakt!)  

Vďaka Bookend Trust som sa plavil pod jednými z najvyšších a najstrmších morských útesov na južnej pologuli. A takisto som zažil aj zachraňovanie klokanov.


Bookend Trust vyrástol z malého vzdelávacieho programu, ktorý podporovali ľudia zapojení do projektu. S veľkou iniciatívou pomáhajú študentom a učiteľom vo všetkých vekových kategóriách v rámci vzdelávacieho systému. Sú tu zapojení najrôznejší ľudia: od tých  najúspešnejších ľudí až po znevýhodnených študentov, Bookend Trust vyvinula chytré interaktívne online projekty, ktoré spájajú študentov,  vedcov a bádateľov na zemi.  Takto sa naskytla študentom príležitosť navštíviť týchto vedcov a naučiť sa od nich niečo priamo v hlbokej divočine juhozápadnej Tasmánie, v Antarktíde, na ostrove Lord Howe neďaleko Austrálie, v Thajsku a iných úžasných krajinách.  Tu môžete vidieť úžasné obrázky z tohto projektu: http://www.bookendtrust.com/about-bookend-trust

Keď som navštívil Tasmániu v januári 2013, mali sme v pláne spustiť Bookend zbierku, ktorá by podporila túto prácu, ale vypukli strašné lesné požiare ešte predtým, než som sa tam vôbec mohol dostať. (Bookend Trust pomohla mne a mojim vydavateľom Hachette Australia a Bloomsbury dodať materiály na obnovu knižnice úžasnej školy Dunalley a celého spoločenstva.) Tu si o tom môžete prečítať a vidieť aj obrázky.


Bookend sa naďalej rozrastá. Ľudia, ktorí v organizácii pracujú stále potrebujú pomoc, aby rozšírili svoju prácu do ďalších škôl po celom svete. 

A natáčajú aj film...

Je to naozaj úžasný prírodopisný film s názvom Šestnásť nôh.  (www.sixteenlegs.com). Je to príbeh o obrovskom pravekom pavúkovi, ktorý je veľký asi ako tanier a snaží sa nájsť lásku v temnote.

Tento projekt je šialený! Práve začala ich putovná výstava, na ktorej vystavujú aj asi 5 a pol-metrovú repliku pavúka, ktorú zostrojil Izzy von Lichtan. Hoci hlavný dokument bude dokončený až v budúcom roku, kratšia verzia (s názvom Šestnásť nôh: Pavúčia láska) bude mať premiéru 9. novembra na filmovom festivale BOFA a na festivale v Austrálii a na festivale Banff Mountain Film and Book Festival v Kanade. 

Najviac sa však teším z toho, že vám môžem verejne oznámiť, že austrálska hviezda Kate Miller-Heidkeová (raz som jej hlas pripodobnil k sexu s motýľmi) (a pred dvoma týždňami som spieval v zbore na podklad jej piesne Pogues na Vianoce) bude spievať soundtrack v spolupráci so skvelou pavúčou hudbou, ktorú zložil Dean Stevenson.

A Šestnásť nôh naozaj potrebuje vašu pomoc.

Verejná podpora pre tento projekt umožní Bookend dokončiť natáčanie, úpravu a distribúciu dokumentu a umožnia rozšíriť výstavu Šestnásť nôh aj do iných miest v celej Austrálii a po celom svete. (Podporí to tiež štipendiá a výskumy vzdelávacej a environmentálnej práce Bookend Trust.)

Darcovia dostanú pohľadnice, plagáty, knihy a fotografie. Je tu tiež kniha temnej fantasy, ktorá je prepletená dokumentom so spoločnosťou Production Art, ktorú napísal Jodee Taylah. K dispozícii je tiež zbierka fotografií o zákulisí projektu.  Knihy sú k dispozícii v štandarde alebo ich dostať aj s vašim menom v limitovanej Deluxe edícii.  Darcom, ktorí venujú organizácii viac peňazí alebo času, bude poskytnutá špeciálna prehliadka Tasmánie a možnosť stretnúť sa s filmármi. 

Nech prispejete akoukoľvek sumou, nielenže vám dodajú tovar, ktorý ste si objednali, ale s každým darovaným dolárom máte šancu vyhrať výlet do Tasmánie so mnou odkiaľkoľvek zo sveta, keď sa tam opäť o rok vrátim na filmovanie. Budete môcť vidieť tasmánskych diablov, pustú divočinu a turistické atrakcie Tasmánie (čo je tu asi najlepším miestom). 

Tu si môžete objednať tovar a zistiť viac o tomto projekte: thttp://www.sixteenlegs.com. A tu sú fotky a video o niektorých zaujímavých miestach v Tasmánii: http://www.bookendtrust.com/caves/win

Zbieranie peňazí bude prebiehať až do konca novembra. A mali by ste prispieť aj vy. Pretože nič sa nevyrovná kŕmeniu ježkov.  Alebo vyskúšať si prácu zásobovateľa pre bandu hladných tasmánskych diablov...

 




Žádné komentáře:

Okomentovat